Friday, July 25, 2008

Analisis utk FAM

Ini bukannya umpatan, mengata dan apa2 yang sewaktu dengannya tapi hanya sekadar analisis ikhlas untuk FAM bagi memajukan bola sepak Malaysia, negaraku yang tercinta. MEmandangkan India nyer ranking lagi tinggi dari Malaysia sekarang, so ape salahnyer kite spy sket rahsia2 kejayaan diorang nih.

Tempe bile main bola baju memang smart. Kalau tak pakai satu suite sports lengkap yang ori, mesti smart pakai kemeja dan seluar slack nyer atau jeans tapi dengan berkaki ayam. Maybe dengan cara ini dapat menjimatkan masa. Tak payah nak tukar2 baju lepas kelas atau kerja. Dengan ini kita dapat lebih menepati waktu. Lebey mase training maka lagi power laa..

Tempe biler maen memang serius giler2. Walaupun maen suka2 sahaja, tapi biler sesape wat silap jer, mesti ada manager yang datang dari mane2 ntah akan memberi teguran secara berhikmah kadang2. Kalau maen tu x bleh wat silap nanti kene la substitute ngan manager. Lpas game memang akan ade sembang2 tactic2 yang baru yang bleh dipraktikkan in the next game.

Tempe kalau maen x pandai nak fair. Pernah sampai 30 orang nak lawan 11 orang kat padang besar. Nak jer sumbat 100 orang kat padang tu kalau ade. maybe dengan cara ini mereka akan dapat spot new talents dengan lebey cepat dan efektif daripada mengadakan ujian pemilihan seperti MY TEAM KJ.

Klu maen Ngan tempe tak dapat lebam ibarat pergi india tak datang Taj Mahal laa. Maen mesti gune body. Walaupon mereka memang kuat dan laju dan tinggi stamina tapi kene la play fair. Maybe ini satu factor yang menyebabkan mereka x succesful as JEPUN dan KOREA. Tak pandai nak maen fair.

Klu nak komen REf dier plak, klu ADEbayor maen kat sini konfirm dapat berjuta2 offside. Linesman mereka begitu rajin sekali mengangkat tangan mereka sambil mengibarkan benderanyer. Maybe dengan ini player2 mereka akan lebeh berdisiplin dan menjadi lebih laju bagi mengelak Offside Trap lalu m'create more goal chance.

Sekian sahaja REport khas saya utk FAM. Semoga MAlaysia yang kini kian hampeh di mata dunia jadi la macam tempe. X payah nak susah2 wat liga super la, liga msia la, My TEam la, SOccer Star, n laen2 lagi yang sewaktu dengannye.

Semoga Msia jadi lagi power at least dari INdia.


Captain India- Baichung Buthia

3 comments:

Faeiz Syezri Adzmin. said...

huhu.
majulah sukan untuk negara
(^_^)

Faeiz Syezri Adzmin. said...

jap
apa maksud tempe tuh?

amarladin said...

tempe tu maksudnyer TEMPATAN/ Local india kat sini. hehe.