Wednesday, July 9, 2008

Pesan Emak


Last week time call mak, mak bnyak mengadu.
So macam biasa laa.
aku jadi tukang dengar.

Mak kate,
bila orang da ade kuasa,
mereka selalu jer luper.
Biler da belajar, jasa guru mereka lupa,
Biler sumting macam x kena,
Orang mula mencaci mencerca,
walhal x pernah pon nak tanya,
kenape begitu,
kenapa begini,

Mak kate lagi,
bile buat kerja kene la ikhlas kan hati,
baru la semua jadi,
jangan harap kan dibalas,
Sebab ALLah da berjanji,
BAlasan syurga memang menanti.

Mak kate,
Kalau orang dengki,
die yang rugi,
Allah pon benci,
Tapi kite x boleh nak marah2,
tapi kene sayang,
sebab nanti kalau ade ape2 jadi,
kita menyesal x henti.

last sekali mak kate,
study rajin2,
jangan jadi orang yg tak mengenang budi,
jangan malas2 jangan maen2.

peace!

-saya Sayang emak saya-

3 comments:

fsj said...

saye sayang mak saye gak,
semoge kite seme jd anak yg baik dunie wal akhirah:)

amarladin said...

ameenn.. berusaha!

arifnordin said...

tu la ko..ms cuti xnak balek msia..kan dah rindu2..haha..aku rindu mak aku gak..huhu