Tuesday, September 9, 2008

Retak Seribu

ni bukan basah kene air hujan tapi cermin retak seribu

cermin kereta kancil yang retak seribu


LAst week aku berjalan ke Kuala Perlis. Aku berkampung di rumah adikku Usamah yang sedang

menuntut di Unimap yang dahulunya dikenali sebagai KuKUM. AKu bertolak dari Kajang stesen

BUs pukul 945 malam dan sampai ke Kangar pada jam 6 pagi.

Sampai sahaja aku pun mencari surau tapi sedih sekali. Tidak dijaga dengan bersih. TEmpat

mengambil wuduknya dipenuhi dengan sampah sarap yang bertimbun2. Kepala paip semuanya

tercabut.

Sampai sane FAiz btch 21 jd driver ak sat. Bwak r jalan2 sampai Padang Besar. Pastu gi makan

kat kedai Abang2 'Aww'. Ya ALLah, moga2 makanan yang aku makan halalan toyyiban.

Naseb baek FAez x tergoda. haha. Esoknye aku jalan Drive gi Alor Star. Nak jumpa Zaki n Muiz.

Biler sampai jer saner, baru jer tutup enjin, prangg!! cermin depan kereta yang aku sewa tuh

retak seribu. Memang cuak sekejap. Naseb baek x pecah abes kene aku. syukur.

Bile balik anta kereta, naseb baek x kene bayar ganti. Die cakap ade gak orang penah pecah tp

tyme drive gitu. so kire bernaseb baeklah jugak. Biler kiter ditimpa kesusahan tgokla orang yang

lagi susah dari kita utk rasa bersyukur.

biler teringat bawak kete tyme hujan2 tuh rasa syukur sangat sebab selamat sampai kuala perlis

balik dari alor star. dah la hujan plak tyme tuh.

So lpas nih saper2 yang ade kereta buatan Msia nih berhati2 laa.

No comments: