Wednesday, March 10, 2010

at-TAubah

Salam semua. Aku mahu berkongsi sebuah firman Allah;

"Dan siapa yang tidak bertaubat maka mereka itulah orang-orang yang zalim"
(al-hujurat 42:11)

Dalam sebuah hadiss kudsi;

"Wahai anak cucu Adam, tidakkah engkau berdoa kepada-Ku dan berharap ampunan-Ku melainkan bahwa Aku akan mengampuni dosa yang pernah kalian perbuat dan Aku tidak akan peduli. Wahai anak cucu Adam, andai kau datang dengan dosa sepenuh isi bumi,sedang engakau tidak menyekutukan Aku dengan apa pun, niscaya Aku akan membawakan ampunan sepenuh isi bumi untukmu.Aku mensyukuri amal perbuatan yang sedikit, dan mengampuni banyak dosa.Kasih sayangKu melampaui murkaKu dan kesantunanKu melampaui hukumanKu. Belas kasih KU pada kalian melebihi belas kasih ibu pada anaknya. Wahai hamba-hambaKu sesungguhnya kalian berbuat diosa siang dan malam, sedangkan Aku mengampuni dosa-dosa semuanya. Maka mohonlah ampun padaKu nescaya Aku akan mengampuni kamu semua"


marilah bertaubat ketika kita matahari masih terbit dari timur.

No comments: